Dimarts 16 de gener a les 19h – Biblioteca Sant Gervasi-Joan Maragall

La Maleta Mexicana, de Trisha Ziff (89′)
La Maleta Mexicana explica la història dels 4.500 negatius que els prestigiosos fotògrafs Robert Capa, Gerda Taro i David ”Chim” Seymour van fer durant la Guerra Civil espanyola, negatius que es van donar per perduts durant la guerra i que van aparèixer 70 anys després en un apartament de Ciutat de Mèxic. La pel·lícula també posa de manifest el paper que Mèxic va representar durant la Guerra Civil donant suport a la República, i revela la forma com Espanya s’enfronta avui dia amb el seu propi passat, trenta anys després de la Transició.
Time Lapse, de Christian Avilés (2016). 1’21” (Ficció)

Time Lapse 2Compte amb el que demanes…

Dimarts 23 de gener a les 19h – Biblioteca Sant Gervasi-Joan Maragall

Freightened. El preu real del transport marítim, de Denis Delestrac (90′)
Revela els mecanismes i els perills del transport marítim; una indústria a penes visible que proveeix inexorablement a 7 mil milions d’humans i que sosté la clau de la nostra economia, el nostre medi ambient i del model de la nostra civilització.
El vals del autónomo, d’Alberto Utreta (2017). 2’ (Ficció)

El vals del autónomo 02

Simplement, un dia qualsevol en la vida d’un autònom.

Dijous 1 de febrer a les 19h – Biblioteca Vapor Vell

Generació 3.0, de Mikel Mas (90′)

Generació 3.0 es centra en la exposició Genius Loci, la qual va tenir lloc al març del 2011 a la sala temporal de la Fundació Joan Miró on deu grups de referència de la música catalana del moment van escenificar un dels seus temes musicals en forma d’instal·lació artística.

Estribillo, de César Tormo (2017). 4’ (Ficció)

Estribillo 02

Una adolescent assaja una cançó a la seva habitació mentre el seu pare l’escolta darrere la porta.

Dimarts 6 de febrer a les 19h – Biblioteca Vapor Vell

Demà al mar, d’Ines Thomsen. 52′

Demà al mar és un documental sobre sensualitat i l’envelliment. Un poètic i impressionista film rodat en 16 mm, que captura el singular esperit d’un grup d’ancians ciutadans de Barcelona que han trobat una extraordinària forma de viure el seu present. Paulina, una de les protagonistes, està discapacitada i camina amb una crossa; dedica hores a moure’s en el mar, deixant-se dur seduïda per la remor de les ones, mentre pren el seu bany diari. El passeig per la sorra és lent i difícil però tan aviat com les suaus ones toquen els seus peus, ella abandona la crossa i se submergeix en l’aigua. Juga amb la marea com un jove dofí, cantant tan alt com pot cançons cubanes d’amor.

Ringo, d’Adrià Pagès Molina (2016). 13’ (Ficció)

Ringo 01

La Irene és una adolescent que viu amb la seva mare, la Pilar, i la seva àvia, la Maria, en un pis d’un barri humil. Un bon dia, la Maria comença a comportar-se de forma estranya: està molt més alegre i bromista del que és habitual, explica anècdotes de joventut que inclouen concerts, excessos i groupies, fins que finalment declara: “Soc en Ringo Starr”. Preocupades, la Pilar i la Irene la porten al metge, que afirma que es tracta, sense cap dubte, d’un cas de demència senil. Però la Irene es resisteix a creure que la seva àvia hagi perdut el cap i comença a observar indicis que la porten a plantejar-se seriosament si és possible que l’esperit de Ringo Starr hagi posseït la seva àvia.

Dimarts 13 de febrer a les 19h – Biblioteca Vapor Vell

No todo es vigilia, d’Hermes Paralluelo (98′)

Resultado de imagen de no todo es vigilia

L’Antonio i la Felisa han viscut junts en un petit poble de Terol durant més de 60 anys. Com una amenaça apareix a l’horitzó la possibilitat d’haver d’abandonar la seva casa i anar a una residència d’avis.

El nieto, de Carles Ledesma (2017). 2’ (Ficció)

3a_Fotograma_Still_El_Nieto

Un net visita el seu avi en un asil després de molt temps.

Dimecres 21 de febrer a les 19h – Biblioteca Guinardó-Mercè Rodoreda

La Maleta Mexicana, de Trisha Ziff (89′)
La Maleta Mexicana explica la història dels 4.500 negatius que els prestigiosos fotògrafs Robert Capa, Gerda Taro i David ”Chim” Seymour van fer durant la Guerra Civil espanyola, negatius que es van donar per perduts durant la guerra i que van aparèixer 70 anys després en un apartament de Ciutat de Mèxic. La pel·lícula també posa de manifest el paper que Mèxic va representar durant la Guerra Civil donant suport a la República, i revela la forma com Espanya s’enfronta avui dia amb el seu propi passat, trenta anys després de la Transició.
Cenizo, de Jon Mikel Caballero (2016). 9’ (Ficció)

cenizo 01L’Ash, el pare de l’Ema, va fer una promesa molt important a la seva dona: protegir la casa de qualsevol amenaça. Però no és cap heroi, i cuidar de casa seva no és una aventura de ciència-ficció. Una altra mirada al drama dels desnonaments.

Dimecres 28 de febrer a les 19h – Biblioteca Guinardó-Mercè Rodoreda

Freightened. El preu real del transport marítim, de Denis Delestrac (90′)
Revela els mecanismes i els perills del transport marítim; una indústria a penes visible que proveeix inexorablement a 7 mil milions d’humans i que sosté la clau de la nostra economia, el nostre medi ambient i del model de la nostra civilització.
Sonríe, de Pablo Vara (2017). 3’ 41” (Ficció)

sonrie 2A l’Elena, avui, no li ve de gust somriure.

Dimecres 7 de març a les 19h – Biblioteca Guinardó-Mercè Rodoreda

Generació 3.0, de Mikel Mas (90′)

Generació 3.0 es centra en la exposició Genius Loci, la qual va tenir lloc al març del 2011 a la sala temporal de la Fundació Joan Miró on deu grups de referència de la música catalana del moment van escenificar un dels seus temes musicals en forma d’instal·lació artística.

Quand j’étais petit (Quan era petit), d’Elena Molina (2016). 11’ (Documental)

Quand jetais petit 2La família del N’Sele Malone es reunia per veure espectacles improvisats de titelles quan el seu tiet tornava a Burundi durant l’estiu. El Malone tenia dotze anys i no els feia gaire cas, només li interessava el futbol i estar amb els seus amics. Un dia, jugant al carrer, va passar una cosa que canviaria totalment la seva vida. Avui, 20 anys després, és un dels titellaires més reconeguts de l’Àfrica de l’Oest i a través dels titelles que construeix al seu taller a Burkina Faso és capaç d’alliberar i transformar els seus records.

Dimarts 13 de març a les 19h – Biblioteca Francesca Bonnemaison

Demà al mar, d’Ines Thomsen. 52′

Demà al mar és un documental sobre sensualitat i l’envelliment. Un poètic i impressionista film rodat en 16 mm, que captura el singular esperit d’un grup d’ancians ciutadans de Barcelona que han trobat una extraordinària forma de viure el seu present. Paulina, una de les protagonistes, està discapacitada i camina amb una crossa; dedica hores a moure’s en el mar, deixant-se dur seduïda per la remor de les ones, mentre pren el seu bany diari. El passeig per la sorra és lent i difícil però tan aviat com les suaus ones toquen els seus peus, ella abandona la crossa i se submergeix en l’aigua. Juga amb la marea com un jove dofí, cantant tan alt com pot cançons cubanes d’amor.

Galatée à l’infini, de Julia Maura, Mariangela Pluchino, Maria Chatzi, Fátima Flores Rojas i Ambra Reijnen (2017). 17’ (Documental/Experimental)

Galatée à l'infiniPigmalió, decebut de les dones del seu temps, decideix crear amb les seves mans una dona immaculada a l’altura de les seves expectatives i del seu rang. La criatura satisfaria els seus plaers i proveiria de mà d’obra el seu regne. Un assaig visual que tracta sobre la construcció discursiva del cos orgànic a través de la ginecologia, que fa servir el bisturí ideològic per modelar gèneres, desitjos i sexualitats.

Dimarts 20 de març a les 19h – Biblioteca Francesca Bonnemaison

No todo es vigilia, d’Hermes Paralluelo (98′)

Resultado de imagen de no todo es vigilia

L’Antonio i la Felisa han viscut junts en un petit poble de Terol durant més de 60 anys. Com una amenaça apareix a l’horitzó la possibilitat d’haver d’abandonar la seva casa i anar a una residència d’avis.

16 semanas, de Carlota Coronado (2017). 5’ 33” (Ficció)

16semanas2La Vanessa és la candidata perfecta per a la feina, però…

Dimecres 4 d’abril a les 19h – Biblioteca Xavier Benguerel

La Maleta Mexicana, de Trisha Ziff (89′)
La Maleta Mexicana explica la història dels 4.500 negatius que els prestigiosos fotògrafs Robert Capa, Gerda Taro i David ”Chim” Seymour van fer durant la Guerra Civil espanyola, negatius que es van donar per perduts durant la guerra i que van aparèixer 70 anys després en un apartament de Ciutat de Mèxic. La pel·lícula també posa de manifest el paper que Mèxic va representar durant la Guerra Civil donant suport a la República, i revela la forma com Espanya s’enfronta avui dia amb el seu propi passat, trenta anys després de la Transició.
Le Chat Doré, de Nata Moreno (2017). 6’ (Ficció)

chat dore 01En una vella cabina, un grup de músics intenta fer art sota la pressió d’un director mesquí: ajuntaran les seves forces per poder aconseguir-ho. Aquest curtmetratge defensa la llibertat creativa i l’expressió artística.

Dimecres 11 d’abril a les 19h – Biblioteca Xavier Benguerel
Demà al mar, d’Ines Thomsen. 52′

Demà al mar és un documental sobre sensualitat i l’envelliment. Un poètic i impressionista film rodat en 16 mm, que captura el singular esperit d’un grup d’ancians ciutadans de Barcelona que han trobat una extraordinària forma de viure el seu present. Paulina, una de les protagonistes, està discapacitada i camina amb una crossa; dedica hores a moure’s en el mar, deixant-se dur seduïda per la remor de les ones, mentre pren el seu bany diari. El passeig per la sorra és lent i difícil però tan aviat com les suaus ones toquen els seus peus, ella abandona la crossa i se submergeix en l’aigua. Juga amb la marea com un jove dofí, cantant tan alt com pot cançons cubanes d’amor.

Fugit, de Marta Bayarri (2016). 15’ (Ficció)

FUGIT 1El Carles viatja en cotxe amb el Pol, el seu fill adolescent. Un succés inesperat canviarà el curs de les seves vides.

Aquí pots descarregar el Programa Cinema Lliure 2018!